TIDSBOKNING
Hoppa till sidans innehåll

Välkommen till fertilitetsbehandlingar i Finland

Felicitas Mehiläinen

Över 30 år som föregångare inom fertilitetsbehandlingar

På Felicitas Mehiläinen garanterar vi de senaste behandlingsmetoderna i kombination med våra experters gedigna erfarenhet, och individuellt skräddarsydda behandlingar med utmärkta behandlingsresultat. Vi har varit föregångare inom branschen i Finland i över 30 år och har redan hjälpt över 18 000 barn till världen.

EU:s patientdirektiv gör det möjligt att söka fertilitetsbehandlingar i Finland från Sverige – även till privatkliniker. På Felicitas Mehiläinen vill vi hjälpa dig att förverkliga din dröm om en familj. Vi hälsar dig varmt välkommen. Fyll i kontaktformuläret så kontaktar vi dig.

Du kan också kontakta oss per telefon:
 +358 40 687 1958 (lna/msa)
mån 8–16, tis 8–17, ons–fre 8–16, lör 8.30–13.30

Varför söka vård hos Felicitas Mehiläinen i Finland?

Det är enkelt att få hjälp hos oss

Vi erbjuder personlig vård för alla

Vi har tillgång till effektiva och säkra metoder

Våra experter hjälper på fyra orter

Felicitas Mehiläinen Helsinfors
Mannerheimvägen 20 a 5. våning (Forum),
00100 Helsingfors

Felicitas Mehiläinen Åbo
Joukahainengatan 1 C, 6. våning (Eurocity), 20520 Åbo

Felicitas Mehiläinen Uleåborg
Kiviharjuntie 11 (Medipolis),
90220 Uleåborg

Felicitas Mehiläinen Villmanstrand
Kauppakatu 40 C, 3. våning
53100 Villmanstrand

Hur kommer du till vård vid Felicitas Mehiläinen?

  1. Vårdvägen börjar med att boka tid för ett första besök. Du kommer till ditt första besök inom två dagar och du behöver ingen remiss. Det första besöket kan utföras som distansmottagning eller på plats i Finland, på det verksamhetsställe du har valt (change link text to: “på den mottagning du har valt”). Kontakta oss via , eller per telefon:  +358104146650 (mån, ons–fre 8–16, tis 8–18, lör 9–15).kontaktformuläret, eller per telefon:  +358104146650 (mån, ons–fre 8–16, tis 8–18, lör 9–15).
  2. Fyll i blanketten för förhandsuppgifter. Efter tidsbokningen skickar patientsamordnaren en blankett för förhandsuppgifter, vilket gör att vår läkare kan lära känna din situation i förväg.
  3. Förbered dig för resan. Boka en resa och boende för ditt första besök. Om du vill ha hjälp med researrangemang hjälper vår samarbetspartner dig gärna. Du får mer information från patientsamordnaren.
  4. Välkommen till ditt första besök. Under det första besöket görs en lägesbedömning samt en undersöknings- och eller vårdplan. Det första besöket tar cirka 90 minuter.
  5. Behandlingens fortsättning. Antalet uppföljningsbesök beror på din situation och vilka behandlingsalternativ du väljer. Ofta uppgår besöken på en fertilitetsklinik i Finland till minst fem, men ofta fler, under hela behandlingen.
Lapsettomuuslääkärin vastaanotolla

Vår patientsamordnare finns till din hjälp

”Jag finns här för dig under hela vårdvägen. Jag bokar tid till nödvändiga mottagningsbesök och ingrepp. Jag hjälper till med ett eventuellt förhandstillstånd från Försäkringskassan eller ansökan efter behandlingen.”

Pamela Eriksson-Blomkvist patientsamordnare


Kontakta oss

Du kan kontakta oss med detta formulär. Lämna din fråga här.

*” anger obligatoriska fält

Välj en klinik*
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Det är tryggt att genomföra fertilitetsbehandlingar vid Felicitas Mehiläinen. I Finland säkerställs kvaliteten på klinikerna flera gånger om året genom myndighetsrevisioner. Dessutom följer våra kliniker standardsystemet ISO 9001 och vi har tilldelats kvalitetscertifikatet ISO 9001. För varje behandling använder vi Witness uppföljningssystem, som övervakar varje provbehandlingssteg med hjälp av en RFID-kod.

Syftet med denna webbplats är att ge vägledande information om de tjänster som finns tillgängliga i Finland. Informationen som tillhandahålls på webbplatsen är endast exempel och kan innehålla brister, och informationen som tillhandahålls på webbplatsen kan inte anses vara fullständig eller i enlighet med den senaste lagstiftningen eller andra myndighetsföreskrifter. Kunden är personligt ansvarig för att ta reda på gällande myndighetsföreskrifter och lagstiftning direkt från myndigheten i det egna landet. Ersättnings- och förhandstillståndsbesluten fattas alltid av myndighet i det egna landet från fall till fall. På den finska serviceproducent som ansvarar för tjänsten och på tjänsten tillämpas finländsk lag.